2010/04/18

...refleksji kilka...

Słuchać o Katyniu od mamy, która wiedziała od dziadka, a obejrzeć "Katyń" Wajdy, to taka różnica, jak słuchać o męce pańskiej na religii od wrzeszczącej i niemiłej siostry zakonnej i obejrzeć "Pasję" Gibsona. Porażona.....
Jeżeli dzięki Waszej tragedii świat usłyszał i już wie, to może ta śmierć nie była bez sensu? Choć każda jest, prawda?
Wawel nie Wawel, wszystko jedno, ja zrozumiałam.
Drodzy posłowie Pis-u, zamiast ciągnąć dzieci do lasu Katyńskiego, pokażcie im film, ale niech będą na tyle dorosłe, żeby potrafiły zrozumieć, bo boję się, że w swoim zadufaniu we własną nieomylność każecie patrzeć siedmiolatkom.
Pielęgnowanie pamięci to nasz obowiązek, to prawda, ale nie zaprzepaśćcie szansy na przekazanie jej następnym pokoleniom. Jeżeli od małego fąfla będą słuchać o tym mordzie, to zrozumieją go dopiera jak ja Golgotę, po obejrzeniu "Pasji".
Rozsądek i umiar, tylko to nas teraz uratuje, boję się tego co teraz wymyślicie politycy,cholera !!!

13 komentarzy:

  1. Wiesz co Aga? Ja rozumiem... nie chcę podważać decyzji tych, którzy zdecydowali się na Wawel... ale wysiadam. Po prostu nie mogę .... Zawsze będzie tak, że coś nam będzie odpowiadać i coś co na wnerwiać będzie. Nie dogodzisz wszystkim. Ludzie maja prawo wypowiadać swoje zdanie. Tylko ja nie mogę. Nawet jezeli coś mi się nie widzi niech na razie będzie tak, jak jest... dopóki nie opadną emocje. Choć ciut czujności nigdy nie zawadzi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę w końcu obejrzeć...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już się boję że ta śmierć będzie jednym z dział wyborczych. Będzie maczugą którą wali się w łeb oponentów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Film to nie to samo, nie robi takiej furory politycznej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam szczękę opadniętą. Przypomnieli sobie PiSomaniacy o wniosku Kochanowskiego, który to wniosek zresztą został wówczas odrzucony. Mam nadzieję, że i tym razem tak będzie, bo idea jest tak porąbana, że głowa boli. Po pierwsze, rodzice podniosłą szum, a po drugie żadna szkoła nie ma prawa zmuszać dzieci do takich "obowiązkowych" wypadów :>>>>>

    OdpowiedzUsuń
  6. Spokojnie, w tym zamieszaniu wiele się jeszcze będzie działo, a ja mimo wszystko sądzę, że dobrze się wszystko skończy.
    Niestety obejrzałam tylko końcówkę Katynia, nie mogłam oglądać od początku. Ale przygotuję się na to i obejrzę.
    Bo takie rzeczy trzeba po prostu obejrzeć.
    Pasji nie dałam rady ... Może dojrzeję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ z Ciebie gniewna dziewczyna :)
    Fajne masz rybki. Ciągle głodne :)

    Jedyne na co mamy wpływ, to rzeczywistości wokół siebie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Moto:) To prawda, tylko przy okazji moja asertywność raczkuje, więc często przeżywam frustracje :). A i czasami jestem jednak oazą spokoju pośród pachnących lotosów :))))

    OdpowiedzUsuń
  9. to ja już nie wiem, jak to ma być... jedni chcą by się zagoiło, inni drapią... i się w końcu zrobi niezła gangrena... wtedy nie pozostanie już nic innego, jak zatopić RMS Queen Mary 2 z wszystkimi politykami na pokładzie...

    czekaj, czekaj... to jest jakaś koncepcja :)))...

    OdpowiedzUsuń
  10. ...ja też się zastanawiam...i wcale do ciekawych wniosków nie dochodzę w tym wszystkim...Ja z góry przepraszam za to co napiszę!!!!!NAPRAWDĘ PRZEPRASZAM,al robienie "szopki" i miejsca pielgrzymek z miejsc,które powinny czemu innemu służyć,tworzenie kolejnych "świętych"narodowych,z osób,które takimi nie były,narzucanie woli co należy i trzeba odwiedzić,a czego nie pominąć obowiązkowo ,bo inaczej to hańba i brak patriotyzmu...To JEST przesada! Ja wiem,narażam się na internetowy lincz,hahaha.Jednak nie jestem w stanie już dłużej czytać i słuchać podobnych rewelacji.Wykorzystywanie tragedii do własnych celów politycznych-a na to się zanosi jak nic!!!- to brak szacunku dla wszystkiego. Przepraszam Aguś,że się tak tu pieklę,ale...nie zdzierżyłam...I tyle.

    OdpowiedzUsuń
  11. Można się pieklić! A nawet należy Aga:), zaczyna się robić paranoicznie...

    OdpowiedzUsuń
  12. absurd i paranoja w Polsce ,to normalka niestety:(

    p.s.piszę szybko ,póki mam net;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails